مراقبت از سیستم سپتیک تانک مراقبت از سیستم سپتیک تانک .

مراقبت از سیستم سپتیک تانک

علائم خرابی سیستم سپتیک تانک

·        آب و فاضلاب توالت، زهکشی ها و سینک ظرفشویی ها در حال بازگشت به خانه است.

·        وان ها، دوش ها و سینک ظرفشویی ها خیلی آهسته تخلیه می شوند.

·        صدای غرغر در سیستم لوله کشی.

·        آب ایستاده یا نقاط مرطوب نزدیک سیستم سپتیک تانک یا میدان تخلیه.

·        بوی بد اطراف سپتیک تانک یا میدان تخلیه.

·        چمن سرسبز روشن و اسفنجی بیش از حد اطراف سپتیک تانک یا میدان تخلیه حتی در هوای خشک.

·        جلبک ها در حوضچه ها یا دریاچه های مجاور شکوفا می شوند.

·        مقادیر بالای نیترات یا باکتری کلی فرم در چاه های آب.

مانند اکثر اجزای خانه شما، سیستم های سپتیک تانک نیز به نگهداری معمول نیاز دارند. در صورت حفظ، سیستم سپتیک تانک باید خدمات قابل اعتماد را برای سال های طولانی ارائه دهد. اگر سیستم سپتیک تانک حفظ نشود، مالکان خطر خرابی های خطرناک و پرهزینه را دارند. و سیستم های سپتیک تانک یک عمر عملیاتی دارند و در نهایت باید جایگزین شوند.

سیستم سپتیک تانک خراب برای سلامتی انسان و حیوان خطرناک است و می تواند محیط را آلوده کند. یک صاحب مسئولیت فاضلاب، بدون توجه به سن سیستم، نسبت به علائم خرابی هشدار دارد و در صورت کشف، سریع واکنش نشان می دهد. پاسخ سریع ممکن است موجب صرفه جویی در هزینه مالک در تعمیرات شود و از بیماری و تأثیر منفی بر محیط جلوگیری کند.

در صورت خرابی سیستم سپتیک تانک چه اتفاقی می افتد؟

خرابی سیستم سپتیک تانک باعث می شود که فاضلاب تصفیه نشده آزاد شده و به جایی که نباید باشد منتقل شود. این ممکن است باعث شود که فاضلاب به سطح زمین اطراف سیستم سپتیک تانک یا میدان تخلیه بیاید یا در لوله های ساختمان پشتیبان گیری کند. فاضلاب می تواند به آب های زیر زمینی، سطحی یا آب های دریایی راه یابد بدون این که ما هرگز آن را ببینیم. فاضلاب حامل عوامل بیماری زا و سایر آلاینده های خطرناک است. قرار گرفتن در معرض این عوامل بیماری زا و آلاینده ها می تواند افراد و حیوانات را بیمار کند. آن ها همچنین می توانند منابع آب را آلوده کرده و آن ها را برای نوشیدن، شنا، برداشت صدف و مصارف کشاورزی ناامن کنند.

برخی از دلایل رایج که سیستم سپتیک تانک به درستی کار نمی کند چیست؟

لوله از خانه به مخزن مسدود شده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، تخلیه فاضلاب بسیار کند انجام می شود (شاید در سطوح پایین تر ساختمان کندتر باشد) یا تخلیه کامل را متوقف می کند. رفع این مشکل اغلب یک مشکل آسان است. معمولاً یک ارائه دهنده خدمات می تواند خط را مار کند و آن را از حالت بسته خارج کند. با شستشوی فقط زباله های انسانی و دستمال توالت در داخل فاضلاب و بازرسی سالانه سیستم می توانید از گرفتگی خط جلوگیری کنید. بعضی اوقات این لوله توسط تردد وسایل نقلیه یا حیوانات خرد یا شکسته می شود. ریشه های گیاه گاهی لوله را مسدود می کنند (به خصوص در سیستم های قدیمی). تعمیر یک لوله خرد شده یا آسیب دیده به ریشه نیاز به تعویض (حداقل) بخشی از لوله دارد.

دریچه ورودی به سیستم سپتیک تانک مسدود شده است. این خرابی بسیار شبیه به مسدود شدن لوله ورودی از خانه به سپتیک تانک است. اگر به دهانه بافل ورودی خود دسترسی دارید، می توانید مسدود شدن را بررسی کنید. اگر کاغذ توالت و بقایای دیگر را مشاهده کردید، می توانید با استفاده از یک تیر از آن جدا شوید. مراقب باشید به هیچ یک از اجزای سیستم سپتیک تانک آسیب نرساند. همچنین برای رفع این مشکل نسبتاً آسان و کم هزینه می توان با یک متخصص خدمات تماس گرفت. فقط با شستشوی زباله های انسانی و دستمال توالت و بازرسی سالانه سیستم مانع از گرفتگی بافل ورودی خود شوید.

فیلتر بافر یا خروجی مسدود شده است. این ممکن است منجر به پشتیبان گیری فاضلاب در خانه شود ، یا احتمالاً در نزدیکی سپتیک تانک ظاهر شود. این مسئله ممکن است نشانه دریافت بیش از حد آب از مخزن، احتمالاً در مدت زمان کوتاه باشد. اگر فیلتر پساب وجود دارد، باید آن را تمیز یا تعویض کرد. اگر فیلتر پساب وجود نداشته باشد، رفع این مشکل احتمالاً مستلزم پمپاژ سپتیک تانک برای شناسایی و رفع گرفتگی است. با تمیز کردن فیلتر پساب خود (و اگر این مورد را دارید) و بازرسی سالانه سیستم از این نوع مشکلات جلوگیری کنید.

دراین فیلد شکست خورده است. هنگامی که میدان تخلیه از کار می افتد، یا با آب اشباع می شود، فاضلاب ممکن است به خانه وارد شود. نواحی مرطوب ممکن است در بالا یا نزدیک میدان تخلیه ایجاد شوند و ممکن است چمن های سبز و براق اسفنجی را در منطقه مشاهده کنید. در نزدیکی مخزن یا میدان تخلیه نیز ممکن است بو وجود داشته باشد. این می تواند پایان زندگی برای این جزء از سیستم سپتیک تانک شما باشد. ممکن است این سیستم به طور نا مناسب کار کند و مواد جامد بیش از حد آن را به میدان تخلیه رسانده و باعث خرابی زودرس آن شود. یا شاید این سیستم سال ها کار کرده است و به راحتی ظرفیت بیشتری برای پذیرش زباله ندارد. با این وجود، اگر مقدار زیادی از آب، میدان زهکشی را اشباع کرده باشد (از طریق مقدار زیادی آب که به پایین زهکش می رود یا از طریق آب طغیان شده در میدان تخلیه) ، امکان خشک شدن و احیای میدان تخلیه وجود دارد. برای ارزیابی وضعیت با یک متخصص خدمات تماس بگیرید. اگر میدان تخلیه از کار افتاده باشد، اگر امکان دارد، اتصال به سیستم فاضلاب عمومی باید در نظر گرفته شود. در غیر این صورت، یک میدان تخلیه جایگزین باید نصب شود.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که یک سیستم سپتیک تانک ممکن است از کار بیفتد یا از کار بیفتد. اگر سیستم سپتیک تانک شما به درستی کار نمی کند، با یک متخصص سیستم سپتیک تانک تماس بگیرید.

چگونه می توانم از شکست سپتیک تانک جلوگیری کنم؟

نگهداری روزمره و عملکرد صحیح به سیستم سپتیک تانک شما کمک می کند تا عمر طولانی و بدون دردسر داشته باشد. اگر سیستم سپتیک تانک شما به درستی طراحی، مکان یابی و نصب شده باشد، بقیه موارد با شماست. سالانه سیستم سپتیک تانک خود را بررسی کنید و در صورت لزوم (معمولاً هر 3-5 سال) پمپ کنید. از مصرف بیش از حد آب خودداری کنید و آن چه را که تخلیه می کنید و توالت را پایین می کشید، تماشا کنید. درباره مراقبت از سیستم سپتیک تانک خود بیشتر بیاموزید.

آیا سیستم سپتیک تانک خراب من می تواند آب را آلوده کند؟

بله، یک سیستم سپتیک تانک خراب می تواند آب چاه و بدن را در نزدیکی آلوده کند. فاضلاب تصفیه نشده یک خطر برای سلامتی است و می تواند باعث بسیاری از بیماری های انسان شود. به محض ورود این فاضلاب تصفیه نشده به آب های زیر زمینی، شما و چاه های همسایه می توانید آلوده شوید. اگر فاضلاب به نهرهای مجاور یا جسم آب برسد، بستر صدف و مناطق شنای تفریحی می تواند آلوده شود.

برای پاسخ به سوالات خود در مورد سیستم سپتیک تانک و سایر موارد لوله کشی، همین امروز با کارشناسان ناب زیست تماس بگیرید.

به خدمات لوله کشی قابل اطمینان سپتیک تانک پلی اتیلن نیاز دارید؟

لوله کشی های شرکت ناب زیست همیشه و در همه وقت برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند.

اگر درباره نصب سپتیک تانک سوال دیگری دارید، هر وقت بخواهید می توانید با ما در تماس باشید. شرکت ناب زیست سپتیک تانک های پلی اتیلن نصب می کند و می توانیم به شما کمک کنیم انتخاب صحیحی برای شما باشد.

گروه صنعتی ناب زیست در بسیاری از برنامه های آموزش محلی و ملی در زمینه طراحی، نصب و مدیریت سیستم های سپتیک تانک و تحقیقات مرتبط را ارائه می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سپتیک تانک و فرایند تولید سپتیک تانک و همچنین سؤالات بیشتر در مورد راه حل های کمکی سپتیک تانک یا سایر دستگاه های هضم کننده، لطفاً با کارشناسان و متخصصان ناب زیست از طریق شماره تماس های 09124265750 و 02188721092 در ارتباط باشید.


برچسب: سپتیک تانک، سپتیک تانک فاضلاب، سپتیک تانک پلی اتیلن، تولید کننده سپتیک تانک، قیمت سپتیک تانک، تولید سپتیک تانک، فروش سپتیک تانک، سپتیک تانک پلی اتیلن، ناب زیست،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۲:۲۷ توسط:شرکت ناب زیست موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده